1402-12-27 14:48
311
0
89210
روزهای حسرت پایان گرفت؛

آغوش باز ۴۳ خانواده گلستانی برای فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: امسال ۴۳ کودک زیرپوشش بهزیستی به خانواده‌هایی که از نعمت فرزند محروم بودند واگذار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علیرضا طاهری‌زاده امروز در نشست خبری اظهار کرد: با برگزاری جشن رهسپاری ۲۰ فرزند بی‌سرپرست در گلستان به استقلال رسیدند، در طرح فرزندخواندگی نیز ۴۳ کودک بی‌سرپرست در آغوش گرم‌ پدر و مادر جای گرفتند تا روزهای حسرت پایان بگیرد.

وی افزود: ۲۵۰ هزار نفر مددجو بر اساس بعد خانوار زیرپوشش بهزیستی استان گلستان هستند، این قشر مشکلاتی دارند که ارائه خدمات به آنها با کیفیت مناسبی پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: در ۹۱ مرکز روزانه و شبانه به مددجویان خدمات می‌دهیم، به ۴۵ هزار مددجو مستمری می‌دهیم و مددجویی نداریم که در استان مستمری دریافت نکند.

طاهری‌زاده گفت: امسال برای ۱۶ هزار و ۴۸ مددجو تشکیل کمیسیون دادیم و خدمات در حوزه توانبخشی به آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال جاری یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان کمک هزینه شهریه دانشجویی برای ۴۱۷ دانشجوی معلول پرداخت شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: اتفاق بزرگی که در حوزه بهزیستی افتاد این بود که ۲۰ میلیارد تومان وسایل کمک توانبخشی برای مددجویان تأمین شد که این عدد افزایش می‌یابد، ۹۰۰ ویلچر، ۶۰۱  سمعک از جمله آن بوده است.

طاهری‌زاده با اشاره به اینکه شاهد خدمات مضاعف به جامعه بهزیستی در دولت سیزدهم هستیم که این مهم را باید به فال نیک گرفت، توضیح داد: برای تأمین نیاز مددجویان جسمی حرکتی ۲۳ ویلچر برقی تا پایان سال مالی اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که شأن مددجو باید حفظ شود، مسکن و اشتغال دو اولویت مهم است امسال ۸۵۵ مسکن تعهد مسکن برای مددجویان داشتیم که ۹۰۸ واحد تا امسال تامین و تحویل شد و ۱۰۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است. یکهزار و ۴۳۵ واحد معافیت رایگان در تخفیف و انشعابات داشتیم. 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: تفاهم‌نامه دو جانبه برای ۲ هزار واحد مسکن بین بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شده که ۷۸۰ واحد را استارت زدیم کار شناسایی و انعقاد قرارداد ۶۰۰ واحد در حال پیگیری است.

طاهری‌زاده بیان کرد: با توجه به افزایش کرایه خانه‌ها امسال ۳۳ میلیارد تومان وام چهاردرصد به مددجویان پرداخت شد، بهزیستی گلستان در این زمینه توانسته رتبه یک کشور را در ارائه خدمات به مددجویان کسب کند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۶۳۰ اشتغال امسال از سهمیه ۵۰۰ نفری را برای مددجویان استان محقق کردیم، گفت: گلستان در صحت سنجی اشتغال مددجویان رتبه نخست را به دست آورد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.